اخبار و مقالات

پیش‌ بینی خرید 70 هزار تن کلزا تا پایان فصل برداشت
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:30:01
پیش‌ بینی خرید 70 هزار تن کلزا تا پایان فصل برداشت















پیش‌ بینی خرید 70 هزار تن کلزا تا پایان فصل برداشت
تاریخ: 1395/04/29
شماره: 7131
بازدید: 30
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از آغاز برداشت کلزا تاکنون 64 هزار از این محصول خریداری شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت خرید تضمینی این محصول به 70 هزار تن برسد.
 
حسن عباس معروفان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: تاکنون 64 هزار تن کلزا از کشاورزان 28 استان کشور خریداری شده است. 

معاون شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه بیشترین میزان خرید کلزا مربوط به استان‌های خوزستان و گلستان است، گفت: با پرداخت روزانه پول کشاورزان، تاکنون 100 درصد پول کلزا کاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 70 هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شود، بیان داشت: 150 میلیارد تومان پول بابت خرید کلزا به کشاورزان پرداخت شده است. 

معروفان در پاسخ به این سؤال که کلزای خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی چگونه به کارخانجات فروخته می‌شود، گفت: کارخانجات خریدار کلزا از شرکت بازرگانی دولتی از تعرفه‌های ترجیحی بهره‌مند می‌شوند و تعرفه واردات طبق مقررات برای آن‌ها پایین‌تر محاسبه می‌شود. 

با توجه به برنامه‌ 10 ساله وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید کلزا در راستای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی این وزارتخانه تولید و خرید حدود 100 هزار تن دانه روغنی کلزا را در سال زراعی جاری پیش‌بینی کرده بود.
منبع خبر: خبرگزاری فارس